Pages

Friday, December 10, 2010

Study Malam

Ooh, baru aku teringat.. skang ni kan sofea da tidur bilik lain. so memalam sblm dia tido dia mesti mentelaah buku dulu.. terharu...terharu.. sib baik la dia tak ikut perangai aku yg pemalas ni. aperkan nk baca buku sblm tido, baca doa sblm tido pon aku terkucil selalu.. hahahaha..


malam tadi sblm tido dia ckp kt aku.

"Ibu kakak x nak tido lg.. kakak nk buat keja skolah kejap boleh tak?"

memula tu aku cam nk hangin jugak sbb aku dah ngantuk tp nk kena teman dia. aper punye mak la ko ni ija.. tp bila dia start amik buku pastu eja huruf yg ader lam buku tu dgn kesamaran cahaya lampu tdo...eewaahh.. aku da mcm nak leleh air mata..huhuhuhuh touching betul.. ntah haper2 aku ni.


Aku touching sbb anak aku da besor.. da boleh baca sendiri.. study malam sendiri.. basuh berak sendiri.. makan sendiri... main sendiri.. mandi kan adik dia.. siap gosok2 bontot umar lg..huhuhu.. nasib ko la kakak dpt mak pemalas.. aku bkn pemalas tp aku nk ajar dia berdikari.. (statement coverline). tp bila dah lelama tu aku da mcm ngantuk la pulak... dia perasan agak nye aku cm dah stimm.. eh, perhal lak ko nak stim2 ni ija..


"Ibu pegi la tido... xper kakak baca sorang2 nnt kakak tutup pintu sendiri..."


Ibu dia yg baik hati ni... hakk tui! terus la pegi tido mampos sampai pagi... tima kasih ye kakak...

No comments:

Post a Comment