Pages

Friday, April 12, 2013

Cuti2 episot 30 (last) poyo!!

Aku ni nak mengupdate citer cuti yg tak abis2 ni, sambil2 tu dgr sinar fm. aku pon tak sure la aper topic pagi ni. tp yg aku dgr, suami ngadu kata isterinye cenggeni.. jap2 lg kang isteri pulak ngadu kata lakinya cenggitu.. Pada aku, semua org ada masalah dgn pasangan masing2.. tepuk dada tanya hati, cara aper yg paling terbaik tuk kita kongsi masalah kita k. have a nice day!!!!!
 
 
ok..
 
Moh la kita abiskan cepat citer cuti aku ni. da naik kepam da entry ni duk dlm draf aku. sampaikan nk citer benda lain pon tersangkut2. hehheehehhe..
 
Second day tu checkout pepagi (kul 9 je ponnn..) bekpes dulu kt otel teruussssssssss pegi ker Big Farm Strawbery. nak kena cepat2 sbb hari sebelum nya tu byk jugak tempat yg tak sempat singgah. ladang Boh aku tak pegi. so pegi mana yg sempat je la ye. nnt kita dtg lg.. kata en rumet.. yelaa tuh!!
 

 
 
 
masuk2 je kt lading stoberi tu ada byk pokok kaktus besar gedabak. sbb sblh big farm ni ada kaktus valley. yg tu aku tak pegi.. tak sempat. Kat situ pon ada jual kaktus yg kecik2 tu. dulu masa g Cameron mesti mak2 kita kirim belikan pokok kaktus. sbb masa tu kt tempat lain susah nk dpt pokok kaktus ni. tp skarang melambak kt kedai2 bunga. Aku pon terpengaru jugak beli kaktus ni. tp aku beli kat pasa malam brinchang. kat pasa mlm 7 pokok RM10. kalau ko beli kt big farm ni 6 pokok RM10. hahhahahha.. beza 1pokok pon nak kecohhhhh.
 

 
Ambik gamba dulu jom.. hover la umar ni.. tgk maknya control je tau..takde nk jelir2 kepala.. hahhaaahahaa. umar je nampak kaki. kt sini je ada 5 kali ckp peaceeeeeee...
Sayur2 pon ada jugak kt situ kalau nak beli terus pon bole. mmg segar la sayur dia. takut nak mkn. mcm tuk perhiasan je aku tgk.
 
 
Yeaaaahhh!!! masa tuk memetik. Aku ngan sofea je masuk dlm ladang ni petik stoberi. mesti la org2 cantik je yg harus petik. barulah stoberi rasa manis.. puuiiii!!! ok, cara kira dia setengah bekas RM25. kalau penuh rm50 la kan. tp dia tetap akn timbang jugak. macam aku punya kena RM29. padahal setengah bekas je tuh.
 
 
 
Hasil petikan sofea. dia tak kasi aku buat. gunting nak pegang, bekas pon dia nk pegang jugak. aku da jd mandur sudahnye. ikut je dia .. sampai rumah stoberi ni senyap je duk dlm esbok aku. sorang pon tak pandang. sampai nak benyek dah. last2 aku buat pudding roti.. ada rasa masam2 n manis2 lemak2 susu... hahaha. selesai sudahh.
 
 
 
Selesai semua kt Cameron kitorg pon terus turun tuk ker destinasi (destinasi la sgtttt) seterusnya..
 
 
Bukit Merah Laketown Resort
 
 
Second day lps g Cameron tu, cuti2 kt sini pulak. budak2 bkn suka mana pon kalo g Cameron tu. mana ada taman permainan. mak-mak suka la kan. tempat abis kan duit.. muahahhahahahhah. so, alang2 da sampai area sini aku pon plan terus g bukit merah. tido kat sana 1 mlm. booked pakai agoda jugak. aku sampai bukit merah da ptg. nak masuk waterpark takut budak2 tak puas mandi sekejap sgt. so, esk je la baru g waterpark ok.


Chek in hotel da lambat kul 5pm. jalan jam gile. ada lori terbalik. da siap2 chekin otw nk ke bilik diorg nampak ada pool kt tepi hotel. memasing da ngelupur nak mandi. kesian.... tukar je baju terus terjun. hahhaa . budak2 kalo pool besor ni pon da happy sgt kt diorg..
 
 


Makan mlm kt Mee Udang Makjah ni. setengah jam jugak la nak sampai kan ke kedai makjah ni dr bukit merah. kena keluar highway balik. nak rasa punya pasal jommm. aku bole kata ......... ok laaa. udangnye besar. semua makanan berasaskan udang.
 
 
esoknye bekpes n waterpark here we gooooo!!!!!
 


Kat bukit merah tak byk amik gamba. sibuk mandi je keja nya. tiket nak masuk skang ni diorg da buat combo. waterpark +ecopark. harga RM40++ dewasa. kanak2 tak ingat. nak taknak ko kena pegi jugak ecopark tu. da byr kan..
 


 alaahaiiii meyampah nyeeee... lansung taknk naik ngan aku.. kakak nk naik ngan abah pon tak bagi. menatang tergantung ni rendah je. tp aku punye takut gigil2 kaki aku bila turun. ini adalah transport tuk pegi ecopark.
 


 
 
 
 
kesimpulannya cuti2 kami sgt selonottttt... hahhaahaha.
 
 
tamat!!!! kebas bontot aku nak ngabiskan entry ni...
 
okbai

2 comments:

  1. teringin nak makan mee udang yang menjadi sebutan tapi orang rumah iolls tak boleh makan udang. so simpan niat ketat2 dalam hati ajelah.

    e'eh. lupa nak kenal diri. ehem. aya di sini.

    lalalalalala.

    ReplyDelete